به صنایع چوبی توسکا گسترخوش آمدید.

آدرس:

تهران، شهرک صنعتی خاوران، جنب پمپ بنزین، سایت چوبستانه، خیابان اول،بالاتر از بانک ملی، پلاک5338

تلفن تماس:

09124457030_09304452030

 

نرده پله چوبی

نرده ایستگاهی ( شاه پله )

سر نرده

 

 

نرده پله چوبی

 

نرده پله چوبی یکی از انواع نرده های موجود در بازار است که در منازل، ویلاها، مراکز تجاری و اداری استفاده می شود. اصولا نرده های چوبی جزو نرده های لوکس به شمار می روند و بیشتر به عنوان نرده راه پله در خانه های دوبلکس به کار می روند. نرده های چوبی هرگز قدیمی نمی شوند و از مد نمی افتند به همین دلیل می توانید تا مدت ها از این نرده ها استفاده کنید. این نرده ها با توجه به محل نصب انواع مختلفی دارند. شما عزیزان می توانید در هنگام خرید نرده چوبی به کیفیت و جنس چوب توجه کنید و با توجه به بودجه ی خود انتخاب نمائید. همچنین نرده های چوبی در طرح ها و رنگ های مختلف و متفاوتی ساخته می شوند. انتخاب طرح توسط شما باید به نحوی باشد که با دکوراسیون داخلی منزلتان تناسب داشته باشد. برای مثال طرح کلاسیک نرده با طراحی داخلی مدرن و مبلمان کلاسیک به علت وجود ناهمگونی، زیاد جذاب به نظر نمی رسد. در نقطه مقابل نرده چوبی مدرن، مبلمان راحتی و طراحی داخلی مدرن یک ترکیب زیبا و چشمگیر خواهد بود.

 

 

 

کیفیت چوب از جمله مهمترین مواردی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنیم چرا که چوب متریالی حساس در برابر رطوبت است. انتخاب یک چوب با کیفیت که مقاوم در برابر پوسیدگی باشد، می تواند تا سال ها خرید شما را تضمین کند. ویژگی مهم نرده چوبی مدرن، تناسب بین طرح و رنگ نرده با محیط می باشد.

 

 

انواع نرده های چوبی

 

  1. نرده چوبی تراس: تراس منزل جزو قسمت هایی است که در دید قرار دارد بنابراین باید به ظاهر آن توجه ویژه ای کرد. علاوه بر این، تراس ها در ارتفاع قرار دارند پس باید از ایمنی کافی نیز برخوردار باشند. در واقع وجود نرده برای تراس از الزامات می باشد. چوب جزو محبوب ترین متریالی است که برخی از افراد از آن برای تراس و بالکن استفاده می کنند.

 

 

  1. نرده چوبی راه پله: پله ها جزو سازه هایی هستند که نیاز به یک محافظ دارند. اگر تعداد پله ها کم باشد، شما می توانید از نرده استفاده نکنید ولی اگر تعداد پله ها زیاد باشد، برای ایمنی بیشتر استفاده از محافظ ضروری است. نرده هایی که برای راه پله ها استفاده می شوند، می تواند از جنس چوب و شیشه و سنگ باشد. افرادی که به طبیعت علاقه ی بیشتری دارند، جهت سازگاری داخل ساختمان از چوب استفاده می کنند.

 

 

 

  1. نرده چوبی باغچه: خانه هایی که دارای باغچه هستند، برای ورود کودکان و حیوانات به داخل آن از نرده استفاده می کنند. اگر می خواهید از نرده هایی با جنس چوب برای این کار استفاده کنید، حتما باید کاملا خشک شده باشند تا در برابر رطوبت باد نکنند. چوب راش و روس برای این کار مناسب می باشند.

نرده چوبی را می توان در بخش های مختلفی از خانه و یا حیاط به کار برد.

 

 

 

مزیت های نرده چوبی

 

  1. تنوع محصول
  2. سازگاری با طبیعت
  3. مناسب برای انواع فضاها
  4. تنوع در رنگ چوب
  5. تنوع در طرح چوب

شواهد نشان می دهند که چوب در طول تاریخ مورد علاقه ی همگان بوده است. همچنین جذاب و معمولاً ارزان است. به علاوه، بسیار متنوع بوده و در طرح ها و سبک های مختلفی ارائه می شود. برای نرده های حریم خصوصی خوب کار می کند و شما می توانید آن را به هر رنگی که دوست دارید دربیاورید.

 

 

 

 

عیوب نرده چوبی

 

نرده چوب به مراقبت زیادی نیاز دارد و نگهداری آن می تواند خسته کننده و گران باشد. برای محافظت بیشتر باید به طور مرتب آن را تعمیر و لکه برداری کنید. همانطور که می دانید، آب و هوا خرابی چوب را بیشتر می کند و به دلیل رطوبت زیاد ممکن است نرده دچار پوسیدگی یا تاب برداشتن شود. سرانجام موریانه ها و سایر آفات نرده چوبی می تواند منجر به هجوم مخرب آن ها به چوب شود.

 

 

 

اجزا نرده چوبی

 

پایه، ایستگاه، نعلبکی، دسته نرده اصطلاحاتی هستند که هر کدام مربوط به بخشی از نرده می شوند. لازم است که شما عزیزان قبل از خرید با این اصطلاحات آشنا شوید.

 

 

پایه نرده:

 

به ستون هایی هم اندازه که در کنار هم قرار گرفته و نسبت به ایستگاه ابعاد کوچکتری دارند، پایه نرده گفته می شود. پایه نرده ها به وسیله دسته نرده به هم متصل شده اند. این پایه ها از جنس چوب روسی، راش، بلوط و … ساخته و در طرح های مختلف خراطی و منبت کاری عرضه می گردند.

 

 

نعلبکی (کفی):

 

نعلبکی قطعه ای چوب مربع شکل است که روی سطح زمین نصب شده و پایه نرده روی آن قرار می گیرد. آنها در دو سایز و دو مدل تولید و عرضه می شوند. سایز نعلبکی پایه نرده ها کوچکتر و نعلبکی های ایستگاه بزرگتر است. پس هنگام خرید به این نکته توجه کنید. همچنین نعلبکی ها در دو مدل تکی و یکسره تولید می شوند. نعلبکی های یکسره اغلب برای پرتگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

ایستگاه نرده:

 

ایستگاه یا استارتر ها شبیه به پایه نرده ها می باشند با این تفاوت که ابعاد بزرگتری دارند. ایستگاه ها عموما در ابتدای نرده و در محل های شکست نرده و پاگرد ها نصب می شوند. ایستگاه ها علاوه بر زیبایی و جذابیت سبب محکم شدن نرده ها می شوند.

 

 

دسته نرده:

 

دسته نرده ها به دو شکل وجود دارند. دسته نرده های صاف و گرد. دسته نرده های صاف به صورت آماده قابل تولید و عرضه هستند. اما اگر نرده شما به شکل منحنی باشد باید توجه داشته باشید که دسته نرده توسط نصاب و در محل پروژه ساخته و نصب خواهد شد.

 

 

دسته نرده توخالی:

 

دسته نرده های توخالی همان دسته نرده های صاف می باشند که داخل آنها شیاری با ابعاد 2 در 4 سانتی متر خالی شده است. اصولا این دسته نرده ها در مکان هایی که نرده فلزی دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. دسته نرده های توخالی گرد نیز مانند دسته نرده های گرد در محل پروژه و توسط نصاب ساخته می شوند.

 

 

 

مقایسه نرده چوبی با انواع دیگر نرده ها

 

اگر انواع مختلف نرده را از لحاظ قیمت با یکدیگر مقایسه کنیم، نرده چوبی از نرده های استیل و آهنی به مراتب قیمت بالاتری دارد. با این حال بسیاری از افراد حاضرند تا این بها را بپردازند. به این دلیل که معتقدند زیبایی این نوع نرده با سایر نرده ها قابل مقایسه نیست. ویژگی مهم دیگر نرده های چوبی استحکام آنها می باشد. در کنار هم قرار گرفتن این دو ویژگی باعث شده تا این نرده مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیرد.

 

نرده شیشه ای

 

 نرده شیشه ای یکی دیگر از نرده های پرطرفدار است که امروزه در بسیاری از ساختمان ها شاهد استفاده می شود. این نوع حفاظ شیشه ای انواع بسیار مختلفی دارد. بسیاری از افراد هنگام انتخاب نرده، بین نرده شیشه ای و نرده چوبی قرار می گیرند، انتخاب نوع نرده، به سلیقه کارفرما، بودجه  کارفرما، طراحی دکوراسیون و محل نصب بستگی دارد.

 

 

 

قیمت نرده چوبی

 

عوامل زیادی روی قیمت نرده چوبی تاثیر گذار می باشند. طرح و رنگ، ارتفاع نرده، مساحت آن و جنس چوب از مهمترین عوامل می باشند. قطعا طرح های دارای نقش و نگار بیشتر، دارای قیمت بالاتری نیز خواهند بود.

 

همچنین اینکه نصب نرده چوبی توسط چه شرکتی انجام شود، در قیمت نهایی موثر است، چرا که برخی از شرکت ها با هزینه های پایین تر اقدام به طراحی و نصب این نوع نرده ها می کنند، ولی در آخر، نصب صحیح و اصولی را شاهد نخواهیم بود و در فواصل زمانی کمی مجبور به تعمیر و بازسازی می شویم.

 

پایه مبل یکی از بهترین شرکت های تولید کننده در زمینه ی طراحی و ساخت انواع نرده و پله های چوبی است. شما عزیزان می توانید از نمونه کارهای اجرا شده توسط تیم فنی در پایه مبل دیدن کنید. همچنین برای ثبت سفارش و یا دریافت لیست قیمت به روز شده با همکاران ما در قسمت فروش تماس حاصل فرمایید.